De Monizze-kaart aanvaarden

Een waaier aan verschillende betaalmiddelen is ongetwijfeld een van de voornaamste criteria om de koopervaring en dus ook de trouw van uw klanten te verbeteren. Als zij door die verscheidenheid aan mogelijkheden bovendien ook nog eens kunnen profiteren van hun extralegale voordelen, dan hebt u alle troeven in handen om gelukkige klanten van hen te maken. Maar hoe maakt u betalingen met de Monizze-kaart mogelijk in uw winkel?

 

Wat moet ik doen om Monizze te aanvaarden?

Dat kan heel gemakkelijk en supersnel. Als de producten in uw aanbod in aanmerking komen voor Maaltijd-, Eco-, Cadeau- of Consumptiecheques, dan duurt de procedure via de link www.monizze.be/nl/accept/ slechts 5 minuten. U moet gewoon de verschillende gegevens over uw handelszaak rechts op het formulier invullen en vervolgens bevestigen.

U kunt ons ook een aansluitingscontract bezorgen, dat u kunt downloaden in ons document center, en het volledig ingevuld naar ons terugsturen op het adres shop@monizze.be.

Bent u een sport-, cultuur- of vrijetijdsorganisatie? U kunt zich inschrijven op Activ’, een digitaal platform voor het boeken van sport-, cultuur- en ontspanningsactiviteiten, door het Activ’ formulier in te vullen op www.monizze.be/nl/accept. Hexeko, onze technische partner, zal vervolgens contact met u opnemen.

Om de Consumptiecheques aan te vaarden, moet uw zaak voldoen aan de criteria vermeld in artikel 15/1, § 1, eerste lid, van het Wetboek van Vennootschappen, meer bepaald:

  • Uw handelszaak bleef minstens één maand gesloten door de coronamaatregelen
  • U hebt hoogstens tien werknemers in dienst
  • Uw jaaromzet bedraagt maximaal € 700.000
  • Uw balanstotaal bedraagt minder dan € 350.000

 

Welke terminals aanvaarden de kaart van Monizze?

De kaart van Monizze wordt aanvaard door bijna alle bestaande betaalterminals. Ze moeten gewoon op afstand geconfigureerd worden, wat wij met de leverancier van uw betaalterminal regelen. U hoeft zelf niets te doen.

U hebt geen terminal nodig om Activ’ te aanvaarden. U staat op het onlineplatform vermeld.

 

Wat kost de aanvaarding van Monizze?

De kosten voor de aanvaarding van de Monizze-kaart in uw handelszaak blijven beperkt. U betaalt immers geen kosten voor de activering. Er zijn ook geen abonnementskosten aan verbonden. Wij houden alleen een percentage van het transactiebedrag in, namelijk:

  • Bij de Maaltijd: 1,5% van het bedrag met een minimum van € 0,045 en maximum € 0.35
  • Bij de Eco: 2,75% van het bedrag
  • Bij de Cadeau: 2,75% van het bedrag
  • Bij Activ’: op activeiten gebaseerde commissie
  • Bij Consumptie: beheerskosten op basis van activiteiten

U betaalt dus niets zolang er in uw handelszaak geen transacties plaatsvinden met dit betaalmiddel.

 

Hoe kan ik controleren of Monizze geactiveerd is op mijn terminal of op het Activ’ platform?

Uw betaalterminal wordt binnen 7 dagen na uw aansluiting automatisch op afstand geactiveerd door de leverancier ervan. Wij zorgen ervoor dat de activering binnen 10 dagen afgerond is. U kunt de Monizze-kaart vanaf dan aanvaarden voor betalingen. Stuur ons bij problemen gerust een e-mail op het adres shop@monizze.be of bel ons op +32 (0)2/686.16.20.

Binnen 20 dagen ontvangt u van ons per post een kopie van uw contract en ons promotiemateriaal.

Binnen de vijf dagen na uw inschrijving verschijnt uw organisatie of uw sport- of cultuurevenement online op het Activ’ platform. Als u problemen hebt, aarzel dan niet om ons een e-mail te sturen naar shop@monizze.be of ons te bellen op +32 (0)2/686.16.20.

 

 

Vindt u geen antwoord op uw vraag over de aanvaarding van de Monizze-kaart in uw handelszaak? Neem contact met ons op.