Ontdek uw gloednieuwe mobiele Monizze-app!

close

FAQ

Hoe kunnen wij u als handelaar helpen met het aanvaarden van Monizze?

Verfijn uw zoekopdracht

Waar vind ik mijn terminal ID (TID)?

Een terminal ID-nummer, ook wel terminalidentificatienummer of TID genoemd, is een reeks getallen van acht cijfers.

U vindt uw TID bovenaan op uw kassaticket of op de zijkant of achterkant van uw apparaat op een sticker die door de technieker is aangebracht.

Let op: dit is niet het serienummer. U kunt contact opnemen met uw terminalprovider als u het niet kunt vinden.

Hieronder een overzicht van de mogelijke eerste cijfers van de terminals voor de verschillende terminalproviders:

  • Axepta: 62…, 65…, 117…, 119… of 125…
  • CCV: 32…, 33…, 34…, 35…, 36…, 37… of 38…
  • Loyalpay: 200…
  • Marketpay: 18…
  • NL: 50…
  • SIX: 314…, 315…, 23…, 24…, 25… of 26…
  • Vivawallet: 19…
  • Worldline: 01…

Welke kosten zijn er verbonden aan het aanvaarden van Monizze?

Om Monizze in uw handelszaak te aanvaarden, betaalt u geen activerings- of abonnementskosten, u betaalt uitsluitend een kost per transactie:  

  • Maaltijd: 1,5% van het bedrag (min. € 0,10 en max. € 0,80) 
  • Eco: 2,75% van het bedrag 
  • Cadeau: 2,75% van het bedrag 
  • Activ’: transacties op basis van activiteiten  

U betaalt dus niets zolang er in uw handelszaak geen transacties plaatsvinden met Monizze.  

Welke betaalterminals aanvaarden de Monizze-kaart?

De Monizze-kaart wordt aanvaard door bijna alle bestaande betaalterminals. De voorwaarde is dat de terminal C-TAP compatibel moet zijn. U kan deze compatibiliteit nagaan bij uw terminalleverancier.   

Vragen? Aarzel dan niet contact op te nemen.   

Hoe voeg ik een extra verkooppunt toe? 

Wanneer u een extra verkooppunt wenst toe te voegen, dient u voor dit verkooppunt een nieuw aansluitingsaanvraag in.   

Volg hiervoor de instructies via deze link.

Let op: wenst u enkel een terminal toe te voegen op een bestaand verkooppunt? Ga dan naar “Hoe voeg ik extra terminals toe of verwijder ik een terminal?”     

Hoe voeg ik extra terminals toe of verwijder ik een terminal?

Wanneer u een terminal wenst toe te voegen of te verwijderen, dient u een mail te sturen naar shop@monizze.be met onderstaande gegevens:   

  • Uw btw-nummer en/of aansluitingsnummer  
  • De nieuwe terminal ID (TID – deze bestaat uit 8 karakters)  

Let op: bevindt de terminal zich op een ander adres? Ga dan naar “Hoe voeg ik een extra verkooppunt toe?” 

Ik heb mijn aanvraagformulier ingediend om Monizze te aanvaarden via mijn betaalterminal. Wanneer kan ik Monizze aanvaarden?

Na ontvangst van uw aanvraag, zorgt Monizze voor de volledige opvolging. Wij contacteren uw terminalleverancier om Monizze te configureren op uw betaalterminal. Dit gebeurt steeds binnen de 10 werkdagen, van op afstand en zonder dat uw tussenkomst vereist is. 

Wat moet ik doen om Monizze online te aanvaarden?

Als de producten en/of diensten in uw online aanbod in aanmerking komen voor betaling met maaltijd-, eco-, of cadeaucheques volgt u de procedure via deze link .

Wat moet ik doen om de Activ’ cheques van Monizze te aanvaarden?

Bent u een sport-, cultuur- of vrijetijdsorganisatie? U schrijft zich inschrijven op Activ via deze link. Activ’ is ons online platform voor het boeken van sport-, cultuur- en ontspanningsactiviteiten. Hexeko, onze technische partner, neemt vervolgens contact met u op. 

Wat moet ik doen om Monizze te aanvaarden via mijn betaalterminal(s)? 

Als de producten en/of diensten in uw aanbod in aanmerking komen voor betaling met maaltijd-, eco-, cadeau- of consumptiecheques kunt u deze offline of online aanvaarden. Volg de procedure, het invullen van het formulier duurt slechts 5 minuten. 

Vindt u het antwoord op uw vraag niet?

Contacteer onze experts