FAQ

Hoe kunnen wij u als werknemer helpen met uw Monizze-kaart?

Verfijn uw zoekopdracht

Wat moet ik doen wanneer mijn kaart gestolen/verloren/vervallen is en ik niet langer werk voor het bedrijf dat mij een kaart heeft verstrekt?

U moet contact opnemen met uw voormalige werkgever en hem vragen een nieuwe kaart te bestellen.

Wat moet ik doen als mijn Monizze-kaart binnenkort vervalt? 

Indien de vervaldatum van uw Monizze-kaart nadert, wordt er automatisch een nieuwe kaart ter vervanging besteld via uw werkgever.   

Is de kaart reeds vervallen en u hebt nog geen nieuwe kaart ontvangen? Contacteer uw werkgever om te vragen of zij de kaart goed hebben ontvangen.  

Eens u de nieuwe kaart ontvangt en activeert, is uw resterende saldo meteen beschikbaar op uw nieuwe kaart. U hoeft de oude kaart niet te blokkeren.   

Wat moet ik doen als mijn Monizze-kaart niet meer werkt? 

Werkt uw kaart niet meer of wordt uw transactie geweigerd? Controleer dan eerst:  

  • Of uw kaart wel geactiveerd is (via de startpagina van MyMonizze of via “Mijn kaarten” in de Monizze-applicatie)  
  • Of uw kaart nog geldig is (kijk de vervaldatum op uw kaart na)  
  • Of uw nog een beschikbaar saldo hebt  
  • Of de handelaar waar uw transactie geweigerd wordt het product dat beschikbaar is op uw kaart aanvaardt  

Heeft u al deze zaken gecontroleerd en wordt uw Monizze-kaart toch nog geweigerd in verschillende handelszaken? Stuur uw kaart dan per post op naar ons adres: Gasthuisstraat 31, 1000 Brussel. Uw kaart zal worden getest en indien nodig, wordt er binnen de 10 werkdagen een nieuwe kaart verstuurd.  

Hoe kan ik mijn Monizze-kaart blokkeren bij verlies of diefstal? 

Is uw Monizze-kaart verloren of gestolen? Er zijn verschillende manieren om ze meteen te blokkeren:  

  • Via de mobiele app onder “Mijn Kaarten” 
  • Via MyMonizze op de startpagina via “Kaart blokkeren”  
  • Via onze klantendienst via het nummer +32 (0)78 05 33 77 (van maandag tot zaterdag tussen 8u30 en 18 uur). Vergeet uw rijksregisternummer niet klaar te houden wanneer u ons contacteert.  
  • Telefonisch door te bellen naar Card Stop op het nummer +32 (0)78 170 170 (7 dagen op 7 de klok rond)  

Uw werkgever kan uw kaart ook zelf blokkeren via zijn eigen klantenzone.  

Hoe wordt mijn Monizze-kaart opgeladen? 

Uw Monizze-kaart wordt opgeladen nadat wij een bestelling van cheques hebben ontvangen via uw werkgever.   

Zodra er cheques op uw Monizze-account worden opgeladen, ontvangt u een bevestiging via e-mail (indien uw e-mailadres toegevoegd is in uw MyMonizze-account) en/of sms (afhankelijk van de keuze van uw werkgever).  

Hebt u vragen over het aantal toegekende cheques of de waarde van de cheques die u ontvangt? Aarzel dan niet om contact op te nemen met uw werkgever.  

Hoe kan ik mijn Monizze-kaart activeren? 

U kunt uw eerste nieuwe Monizze-kaart op 3 manieren activeren:  

  • Activatie via de mobiele app: download de Monizze-app en klik op “Ik activeer mijn kaart”. Vul de gevraagde velden in. U ontvangt een e-mail met een link om uw wachtwoord in te stellen. U kunt zich nu inloggen met uw e-mailadres en nieuw wachtwoord.
  • Activatie via “MyMonizze”: surf naar mymonizze.be en klik op “Activeer uw kaart online”. Vul de gevraagde velden in. U ontvangt een e-mail met een link om uw wachtwoord. U kunt zich nu inloggen met uw e-mailadres en nieuw wachtwoord.
  • Activatie via sms: stuur de activatiecode vermeld in de begeleidende brief naar het nummer 8844. U zal vervolgens een bevestiging van de activatie ontvangen via SMS en een wachtwoord om in te loggen op uw Monizze-account.  

Hebt u al een Monizze-account? U kunt uw nieuwe kaart via de mobiele app activeren:

  1. Ga naar de Hub en klik op “Kaarten”
  2. Klik op “Activeer mijn kaart”
  3. Vul uw kaartnummer en e-mailadres in
  4. Bevestig uw kaartactivatie via de mail die gaat ontvangen

Naar welk adres wordt mijn Monizze-kaart verzonden?

Monizze-kaarten worden standaard verstuurd naar het postadres van de werkgever, tenzij uw werkgever uitdrukkelijk een andere levermethode verkiest. De kaart wordt geleverd binnen de 10 werkdagen na aanvraag.  

Ik heb mijn Monizze-kaart geblokkeerd. Wanneer ontvang ik mijn nieuwe Monizze-kaart?  

Na blokkering van uw Monizze-kaart, ontvangt u uw kaart binnen de 10 werkdagen 

Eens u de nieuwe kaart ontvangt en activeert, is uw resterende saldo meteen beschikbaar op uw nieuwe kaart. 

Wanneer ontvang ik mijn Monizze-kaart? 

Uw Monizze-kaart wordt door uw werkgever aangevraagd. Zelf hoeft u niets te doen. Nadat wij de aanvraag van uw werkgever hebben ontvangen, ontvangt u uw kaart binnen de 10 werkdagen.

Is uw kaart geblokkeerd? Of vervallen? Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld.

Vindt u het antwoord op uw vraag niet?

Contacteer onze experts