FAQ

Hoe kunnen wij u als werkgever helpen met uw klantenzone?

Wat als ik mijn telefoon of de toegang tot mijn authenticatie-app verlies?

Deze kan je gebruiken om je in te loggen en jouw authenticatie-app opnieuw te configureren als je je toestel verliest.
Je kunt ook nieuwe herstelsleutels genereren in jouw accountinstellingen, onder “Beveiliging”.

Als je 2FA via SMS hebt geactiveerd, kun je blijven inloggen zolang je hetzelfde telefoonnummer behoudt.

Welke authenticatie-apps zijn compatibel met 2FA?

Elke app die TOTP (Time-based One-Time Password) ondersteunt, zoals: 

  • Google Authenticator (iOS, Android) 
  • Microsoft Authenticator (iOS, Android) 
  • Authy (iOS, Android, Mac, Windows) 

Wat is tweestapsverificatie (2FA)?

Tweestapsverificatie (2FA) voegt een extra beveiligingslaag toe bovenop je wachtwoord, via een eenmalige verificatiecode.

Monizze biedt momenteel twee opties aan: het ontvangen van deze eenmalige code via sms of via een authenticatie-app (zoals Google Authenticator, Microsoft Authenticator, enz.). 
Je kunt deze activeren in je account, in de rubriek “Beveiliging”. 

Hoe ontvang ik mijn facturen via PEPPOL?

Om PEPPOL te activeren moet u geregistreerd zijn bij één van de 25 PEPPOL providers. U vindt de lijst hier en u kunt deze per land aanvragen.

  • In uw klantenzone, ga naar “Mijn bedrijf” en klik op “Adressen”
  • Klik op het klein potloodje om de leveringsmethode van de factuur aan te passen
  • Als u nog steeds een kopie per e-mail wilt, is dat mogelijk door “PEPPOL + EMAIL” te selecteren

Hoe kan ik mijn facturen via domiciliëring betalen? 

Activeer gemakkelijk de domiciliëring via itsme met Twikey!

  1. Klik op de startpagina van uw klantenzone op “Domiciliëring”
  2. Klik op “Domiciliëring activeren”
  3. Controleer uw gegevens en klik op “Activeren op Twikey”
  4. Volg de stappen en bevestig uw domiciliëring via Itsme
  5. U ontvangt het ondertekende mandaat voor domiciliëring via e-mail

Of bekijk deze korte video om te weten hoe u de domiciliëring activeert!

Activeer de domiciliëring met Twikey!

Hoe kan ik mijn facturen op mijn klantenzone raadplegen en downloaden?

Via uw klantenzone kunt u alle facturen en creditnota’s raadplegen en downloaden. Via het tabblad “Facturen” zijn uw facturen zowel in pdf- als in xml-formaat beschikbaar.

Hoe kan ik een nieuw wachtwoord voor mijn klantenzone aanvragen?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, stelt u een nieuw wachtwoord in via de knop “Wachtwoord vergeten”. U dient uw e-mailadres te bevestigen in het daarvoor voorziene veld. De instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord worden vervolgens per mail verstuurd.  

Hoe kan ik andere werknemers toegang geven tot de klantenzone?

Via uw klantenzone beheert u de emailadressen die toegang hebben tot de klantenzone. Er kunnen gebruikers worden toegevoegd of verwijderd.  

U dient hiervoor in te loggen en vervolgens onder het tabblad “Mijn onderneming” op “Toegang” te klikken. Via de knop “Toegang toevoegen voor gebruiker” voegt u nieuwe gebruikers toe.

Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens aanpassen via mijn klantenzone?

Via uw klantenzone kunt u alle bedrijfsgegevens (adres, e-mailadres, contactpersonen, …) aanpassen in het tabblad “Mijn onderneming”.

Hoe kan ik inloggen op mijn klantenzone?

U logt zich in op uw klantenzone met uw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord die u bij uw opstart bij Monizze hebt ontvangen.

  • Als u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u een nieuw wachtwoord instellen via de knop “Wachtwoord vergeten”.  
  • Als u uw e-mailadres vergeten bent, kunt u één van onze experten contacteren via dit contactformulier.