Mijn saldo en transacties

Elke maand of elk jaar ontvangt u een bepaald bedrag Maaltijd, Eco Cadeau, Activ’ of Consumptie, dat telkens aan het bestaande saldo wordt toegevoegd. Wilt u weten hoeveel u nog kunt uitgeven en wilt u uw transacties controleren? Volg de gids!

 

Hoe kan ik mijn saldo raadplegen?

Om het saldo van uw Monizze-rekening te bekijken, moet u op uw account myMonizze inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U komt dan op de welkomstpagina van uw klantenzone terecht, waar het resterende bedrag en hun geldigheidsduur wordt vermeld.

Hebt u geen toegang tot uw computer? Dan bieden wij u nog alternatieven om uw saldo van Monizze te kennen:

  • Op de Monizze app;
  • Op de app van onze partners (KBC/CBC mobile, Belfius, Payconiq of Joyn);
  • Per sms, door MS te sms’en naar 3377 (€ 0,15 per verzonden en ontvangen sms);
  • Via uw kasticket (na gebruik van de kaart wordt bij bepaalde betaalterminals het saldo op het kasticket vermeld);
  • Telefonisch op het nummer 0800/212.17

 

U kunt uw Activ’ saldo op uw persoonlijke ruimte myMonizze, op de Monizze-app en op het Activ’ platform raadplegen.

 

Hoe kan ik mijn transacties raadplegen?

Om de recentste transacties met uw kaart na te kijken, kunt u surfen naar uw klantenzone myMonizze. Op de welkomstpagina vindt u de 3 recentste betalingen, maar meer details kunt u terugvinden in het tabblad “Historiek”.

In de mobiele app zijn al uw uitgaven opgenomen in het tabblad met een kaart als pictogram.

Er bestaan nog andere manieren, zoals de mobiele applicaties van onze partners (KBC/CBC mobile, Belfius, Payconiq of Joyn) of een sms met MT naar het nummer 3377 (€ 0,15 per verzonden en ontvangen sms).

Om uw laatste Activ’ activiteiten te raadplegen, gaat u naar uw persoonlijke ruimte myMonizze of naar de Monizze-app.

 

Hoe kan ik een transactie van de ene soort cheques naar een andere transfereren?

Als u met uw maaltijd- of ecocheques hebt betaald terwijl u uw coronapremie of cadeaucheques wilde gebruiken, kunt u een transactie van de ene soort cheques naar een andere transfereren.

Meld u aan op de Monizze-app en open uw transactiehistoriek door op het icoontje van een van uw cheques te drukken. Selecteer de transactie die u wilt transfereren en druk op “Overboeken naar een andere rekening.” Als het saldo van uw cadeaucheques of coronapremie hoog genoeg is om de volledige transactie terug te betalen, kunt u deze soort cheques selecteren. Druk op “Bevestig transfer” om het proces te voltooien. Het bedrag wordt afgeschreven van uw coronapremie- of cadeaucheque-saldo en overgeschreven naar uw andere cheques.

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar voor transacties die in de laatste 60 dagen zijn gebeurd. Het is niet mogelijk om een transactie omgekeerd naar uw maaltijd- of ecocheques over te boeken. Dit is omdat u met deze voordelen respectievelijk enkel voeding of milieuvriendelijke producten kunt kopen.

 

Hoe lang zijn de verschillende voordelen geldig?

Maaltijd- en Cadeaucheques zijn 12 maanden geldig, te rekenen vanaf de datum waarop ze op de kaart worden gezet. Ecocheques blijven 2 jaar geldig. De Consumptiecheques zijn geldig tot 31 december 2022. Activ’ is 15 maanden lang geldig, van 1 juli van het lopende jaar tot en met 30 september van het jaar daarop. U kunt op elk moment de geldigheidsduur van uw voordelen nakijken in uw klantenzone (welkomstpagina) of via de mobiele app (door in het tabblad met een kaart als pictogram te klikken op de pijl rechts naast het resterende bedrag).

Wees gerust, ons systeem zal tijdens uw transacties eerst uw oudste cheques gebruiken.

 

Hoe word ik geïnformeerd wanneer mijn rekening opgeladen is?

Zodra wij het bedrag van uw voordelen op uw Monizze-rekening hebben gezet, ontvangt u een bevestiging via e-mail (nadat u uw e-mailadres hebt toegevoegd in uw account myMonizze) en/of sms (dit communicatiemiddel hangt af van de keuze van uw werkgever).

 

In geval van overlijding: Wat als ik Monizze cheques erf?

Als een van uw familieleden overlijdt, stuur ons dan een e-mail naar support@monizze.be. Gelieve bij te voegen:

  • Een kopie van de overlijdensakte
  • Een kopie van een verklaring van erfrecht

Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

 

Vindt u geen antwoord op uw vraag over uw transacties en het saldo van uw Monizze-rekening? Neem contact met ons op.